"החופש להיות" אלו שתי מילים שעבורי אומרות המון. בחרנו אותן באופן אינטואיטיבי לסלוגן של גן ברל'ה, ובלי שידענו יצרנו לעצמנו דרך חיים חינוכית. מעין אידיאל שאליו אנחנו מנסים לשאוף, וכל פעם מגלים עוד קצת איך להביא את כולנו לשם – ילדים, הורים, אנשי צוות.
סדנת "החופש להיות" היא סדנה עיונית ומעשית בת 3 מפגשים, בני כשעתיים כל אחד (כולל הפסקה של רבע שעה). במסגרת הסדנה אני משתף עם ההורים את החזון החינוכי שלי, כלים פרקטיים שיאפשרו להם ליישם את גישת החופש להיות עם הילדים שלהם, ונתרגל אותם יחד.
הנושאים שעליהם נדון:
מפגש ראשון: הערכה עצמית, ביטחון עצמי ואמפתיה. אבני היסוד של ילדים (ומבוגרים) עצמאיים, אמפתיים ובעלי מודעות הינם ביטחון עצמי והערכה עצמית. במפגש הראשון נדבר על החשיבות של שני ערכים אלו, ונבחן דרכים להנחיל אותם בילדים.
מפגש שני: כיצד נאפשר לכל ילד את "החופש להיות" מי שהוא באמת. סביבה תומכת ומכילה מאפשרת לילדים את החופש להיות מי שהם. נדבר על עקרונות רגשיים בעולמם הפנימי של ילדים, כיצד לייצר שפה רגשית ושיח בריא שמעודד תקשורת ומפחית קונפליקטים חיצוניים ופנימיים.
מפגש שלישי: ניואנסים בחינוך. חינוך הילדים הוא תהליך דו-סיטרי – הילדים יפנימו את הערכים שההורים או המחנכים מעבירים רק אם ההורים יהיו מוכנים להקשיב לילדים. במפגש השלישי נלמד כלים פרקטיים שיסייעו להורים והמחנכים להיות בנוכחות עם הילדים, ויאפשרו להם ליצור מרחב מאוזן ומכיל עבור הילדים.


