אודות
קצת עלי
התחלה
הי! שמי רועי כהן. אני אבא, איש חינוך, מדריך הורים, וגם הבעלים של גן ברל'ה שבבית ברל, אותו הקמתי עם אשתי חלי בשנת 2009.
העבודה עם ילדים תמיד עניינה אותי, אבל רק כשהייתי בן 27 הרשתי לעצמי לנסות. באותה תקופה גרתי בקיבוץ מעגן מיכאל ואחרי שנה של עבודה בחדר האוכל של הקיבוץ ביקשתי לעבוד בגן הילדים – ונענתי בחיוב.
שלושה חודשים אחר כך ישבתי עם הילדים בחוץ, הכנו פיתות בטאבון הידיים שלי היו שחורות מפיח, ופתאום הבנתי את זה! ניגשתי לגננת ובבהירות נדירה אמרתי לה – מצאתי את הייעוד שלי בחיים. אני רוצה לעבוד עם ילדים.
כעבור שנה חזרתי למרכז הארץ, והתחלתי לעבוד בגן מונטסורי. באותה תקופה לא ידעתי מה זה מונטסורי. אבל כשראיתי בגן את כל הילדים עצמאיים ובטוחים בעצמם ידעתי שאני במקום הנכון, ונרשמתי ללימודי מונטסורי בעצמי.
קצת אחר כך פתחתי יחד עם אשתי חלי את גן ברל'ה, והתחלתי ליישם את גישת החינוך שפיתחתי בעבודה עם ילדים והורים.
החזון
כאשר פתחנו את הגן הילדים היחידים היו הבת שלי ועוד שני ילדים שהכירו אותנו. זה היה גן קטן, אבל שלנו. וידעתי מהם הערכים שאני רוצה להנחיל בילדים כבר מגיל צעיר.
מגיל 3 ועד גיל 24 סבלתי מגמגום מאוד כבד, שהקשה עלי ושום טיפול לא עזר לי איתו. עד שבגיל 24 הלכתי לראשונה לפסיכולוג. ובמשך שנה וחצי לא דיברנו כלל על הגמגום, אלא רק על הביטחון העצמי והערך העצמי שלי, שהיו מאוד נמוכים. ככל שהעמקנו בטיפול גיליתי את הערך שלי והביטחון העצמי שלי עלה. וככל שאלו התגברו, כך הגמגום שלי השתפר.
הבנת החשיבות של ביטחון וערך עצמי בקרב ילדים עומדות ביסוד של כל העבודה החינוכית שלי. ילדים עם ביטחון וערך עצמי מסוגלים להתמודד עם אתגרי החיים טוב יותר, ולהיות מסוגלים למצוא את האושר שבתוכם בקלות רבה יותר.
לכן בגן ברל'ה עשינו כל מה שאפשר כדי להנחיל בילדים ביטחון וערך עצמיים כבר מגיל צעיר. זאת באמצעות חינוך לעצמאות, הקניית כלי תקשורת ופתרון בעיות, וכל דבר שיעזור להם להיות עצמם – החופש להיות.
המדריך
מה שעשינו בגן ברל'ה פעל. הילדים רכשו כלים אמיתיים לחיים וביטחון עצמי מגיל צעיר. הורים רבים מהסביבה קיבלו עלינו המלצות, וכך הגן גדל משנה לשנה.
בשלב מסויים הורים התחילו לפנות אלי כדי שאעזור להם בקשיים שהם חווים עם הילדים. הסכמתי, אבל קודם הבהרתי להם משהו חשוב: לפי הגישה שלי העבודה עם הילדים מתחילה בהורים. כדי לתקשר איתם טוב יותר, לעזור להם להתגבר על אתגרים ולרכוש ביטחון עצמי, ההורים חייבים לצלול לעומק נפשם שלהם. להבין מה הם סוחבים איתם, ובאופן לא מודע מביאים למערכת היחסים עם הילד. רק מודעות לעצמנו ולהרגלים שלנו תאפשר לפגוש את הילד ממקום נקי ומכבד. כדי להעשיר את הידע שלי בעבודה עם הורים, למדתי גם ליווי הורים אצל שי אור בגישת 'הורות כמעשה ניסים'.
כיום חלק גדול מפעילותי מוקדש להדרכת הורים ואנשי חינוך. אני עושה זאת באמצעות ליווי פרטי, הרצאות וסדנאות. במפגשים השונים אני מדבר על האתגרים של ההורים והמחנכים, משתף מניסיוני כאיש חינוך, ומעניק כלים פרקטיים לתקשורת עם הילדים והעצמתם.
אם גם אתם רוצים להעניק לילדים את המתנות האלו, צרו קשר.
קצת עלי
התחלה
הי! שמי רועי כהן. אני אבא, איש חינוך, מדריך הורים, וגם הבעלים של גן ברל'ה שבבית ברל, אותו הקמתי עם אשתי חלי בשנת 2009.
העבודה עם ילדים תמיד עניינה אותי, אבל רק כשהייתי בן 27 הרשתי לעצמי לנסות. באותה תקופה גרתי בקיבוץ מעגן מיכאל ואחרי שנה של עבודה בחדר האוכל של הקיבוץ ביקשתי לעבוד בגן הילדים – ונענתי בחיוב.
שלושה חודשים אחר כך ישבתי עם הילדים בחוץ, הכנו פיתות בטאבון הידיים שלי היו שחורות מפיח, ופתאום הבנתי את זה! ניגשתי לגננת ובבהירות נדירה אמרתי לה – מצאתי את הייעוד שלי בחיים. אני רוצה לעבוד עם ילדים.
כעבור שנה חזרתי למרכז הארץ, והתחלתי לעבוד בגן מונטסורי. באותה תקופה לא ידעתי מה זה מונטסורי. אבל כשראיתי בגן את כל הילדים עצמאיים ובטוחים בעצמם ידעתי שאני במקום הנכון, ונרשמתי ללימודי מונטסורי בעצמי.
קצת אחר כך פתחתי יחד עם אשתי חלי את גן ברל'ה, והתחלתי ליישם את גישת החינוך שפיתחתי בעבודה עם ילדים והורים.
החזון
כאשר פתחנו את הגן הילדים היחידים היו הבת שלי ועוד שני ילדים שהכירו אותנו. זה היה גן קטן, אבל שלנו. וידעתי מהם הערכים שאני רוצה להנחיל בילדים כבר מגיל צעיר.
מגיל 3 ועד גיל 24 סבלתי מגמגום מאוד כבד, שהקשה עלי ושום טיפול לא עזר לי איתו. עד שבגיל 24 הלכתי לראשונה לפסיכולוג. ובמשך שנה וחצי לא דיברנו כלל על הגמגום, אלא רק על הביטחון העצמי והערך העצמי שלי, שהיו מאוד נמוכים. ככל שהעמקנו בטיפול גיליתי את הערך שלי והביטחון העצמי שלי עלה. וככל שאלו התגברו, כך הגמגום שלי השתפר.
הבנת החשיבות של ביטחון וערך עצמי בקרב ילדים עומדות ביסוד של כל העבודה החינוכית שלי. ילדים עם ביטחון וערך עצמי מסוגלים להתמודד עם אתגרי החיים טוב יותר, ולהיות מסוגלים למצוא את האושר שבתוכם בקלות רבה יותר.
לכן בגן ברל'ה עשינו כל מה שאפשר כדי להנחיל בילדים ביטחון וערך עצמיים כבר מגיל צעיר. זאת באמצעות חינוך לעצמאות, הקניית כלי תקשורת ופתרון בעיות, וכל דבר שיעזור להם להיות עצמם – החופש להיות.
המדריך
מה שעשינו בגן ברל'ה פעל. הילדים רכשו כלים אמיתיים לחיים וביטחון עצמי מגיל צעיר. הורים רבים מהסביבה קיבלו עלינו המלצות, וכך הגן גדל משנה לשנה.
בשלב מסויים הורים התחילו לפנות אלי כדי שאעזור להם בקשיים שהם חווים עם הילדים. הסכמתי, אבל קודם הבהרתי להם משהו חשוב: לפי הגישה שלי העבודה עם הילדים מתחילה בהורים. כדי לתקשר איתם טוב יותר, לעזור להם להתגבר על אתגרים ולרכוש ביטחון עצמי, ההורים חייבים לצלול לעומק נפשם שלהם. להבין מה הם סוחבים איתם, ובאופן לא מודע מביאים למערכת היחסים עם הילד. רק מודעות לעצמנו ולהרגלים שלנו תאפשר לפגוש את הילד ממקום נקי ומכבד. כדי להעשיר את הידע שלי בעבודה עם הורים, למדתי גם ליווי הורים אצל שי אור בגישת 'הורות כמעשה ניסים'.
כיום חלק גדול מפעילותי מוקדש להדרכת הורים ואנשי חינוך. אני עושה זאת באמצעות ליווי פרטי, הרצאות וסדנאות. במפגשים השונים אני מדבר על האתגרים של ההורים והמחנכים, משתף מניסיוני כאיש חינוך, ומעניק כלים פרקטיים לתקשורת עם הילדים והעצמתם.
אם גם אתם רוצים להעניק לילדים את המתנות האלו, צרו קשר.